Lapseki Ziraat Odası

Vatan Hürriyet Ekmek

ZOBİS
ZOBİS
Lapseki Ziraat Odası > Haberler > Odamızca Lapseki Şeftalisinin Tescil ettirilmesi Hk.

Odamızca Lapseki Şeftalisinin Tescil ettirilmesi Hk.

TÜRK PATENT ve MARKA KURUMU'nun , Lapseki Ziraat Odasının başvurusu üzerine Çanakkale'den 10'uncu ürün olarak tescilini yaptığı "Lapseki şeftalisi" bu sezon piyasada coğrafi işaretiyle satışa sunulacak.


Çanakkale'nin Lapseki ilçesinde erkenci, orta ve geçiçi olmak üzere 3 dönemde yetiştirilen şeftali, lezzeti, aroması ve rengiyle yurt içi ve yurt dışı pazarında ilgi görüyor.

Mevsimdeki duruma göre haziran başı ve ortasında 3 milyon civarında ağaçtan toplanmaya başlanan ürün, eylül sonuna kadar hasat ediliyor. Son dönemde üretilen ürünün yarısından fazlası Almanya, Fransa ve İspanya gibi ülkelere gönderiliyor.

Lapseki Ziraat Odası Başkanı İsmail Sevim ise odanın 4 bin üyesinin yarısına yakınının şeftali üreticisi olduğunu aktardı.

Haziranda başlayan üretimin bazı yıllarda ekim sonuna kadar sürdüğünü dile getiren Sevim, "Markalaşma sürecinde sadece tek cins şeftaliyi almadık. Lapseki'de yetişen şeftali cinslerinin toplamını içine alıyoruz. 2021'in ilk ayında müracaat ettik, 2022'nin 5'inci ayında sonucunu aldık." dedi.

Sevim, markalaşmanın ilçe merkezi ve köylerindeki üreticiler arasında sevinçle karşılandığını belirtti.

Lapseki için şeftali üretiminin büyük öneme sahip olduğunu vurgulayan Sevim, şunları kaydetti:

"Bizim pazarlarımız çok. İhracatımız, İstanbul pazarımız, İzmir pazarımız, iki senedir Ankara pazarımız var. Bunlar hep artarak gelişti. Aromatik birleşenlerinin çok farklı olduğu bir ürün. Lapseki şeftalisi, bölgenin iklimi ve coğrafi yapısı nedeniyle çok lezzetli. Temiz toprak, hava, su; bunlardan kaynaklanmaktadır. Bunların bir de beslenmesi var. Şeftalinin ilaçlanması, bakımı bunlar çok önemli şeyler. Bölgemizdeki şeftalimizde bir tane kalıntılı ilaç bulamazsınız. Üreticilerimiz odamızdaki ziraat mühendisleri kadar bilinçlidir. Mesela 'Bu ilacı atarsam kaç gün sonra hasat ederim, bu ilacı atarsam ne kadar faydası olur, kaç gün geçer, kaç gün tekrarlamam lazım?' Hepsi bilinçli şekilde bize sorarlar, danışırlar. Bu da üretilen ürüne olumlu yansıyor."